tisdag 19 juli 2011

Min älskade vän!

Med vissa vänner så är det så att det inte spelar någon roll hur lång tid det går mellan gångerna då man pratar. När man ses så känns det ändå som att det var igår.
Jag träffade Heléne idag, vi har bara träffats snabbt en enda gång på det senaste året men för oss så är det så att tiden spelar ingen roll.

Folk flyttar, vissa långt, ännu längre och vissa kortare sträckor. Vissa kan bo i huset på andra sidan gatan och ändå känns det som en främling för att ni inte träffats på två tre månader. Helené har sitt liv i Sthlm och jag har mitt här. Vi lever helt olika slags liv och det finns inte riktigt någon mening med att prata varje dag. Jag har ingen aning om vilka personer hon pratar om och vise versa. Det viktiga är att när vi väl ses så är inte hennes liv något annorlunda än mitt för just då så är det våran stund som är den viktiga och vad vi kan göra och prata om för att våran vänskap ska bli starkare och hålla ännu längre och att båda sedan kan återvända tillbaka till sina liv och ändå veta att några mil härifrån så finns hon alltid där. Jag är så glad nu över att jag kommer få ha ganska mycket Helené tid då vi träffades idag, vi ska ses imorgon och på tisdag ska vi gå ut i Sthlm : )

Det här var precis vad jag behövde. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar