lördag 13 november 2010

Ja, nej, men alltså...

Man lyckas inte få ur sig i ord precis hur man menar. Ibland måste människor helt enkelt ha ett sjätte sinne att förstå vad folk menar fast det egentligen kommer ut helt andra ord ur deras mun.

Jag skulle förklara en sak för cheferna inatt när vi hade jobbat klart och dom skrattade åt mig för det blev bara tok! Ha, ha! Då sa ena att det är så jag funkar..
Jag är inte blond egentligen utan man ska bara inte lyssna på vad jag säger utan på vad jag menar! Lätt uppgift! Ha, ha!

Jag tror nog att många egentligen funkar så, speciellt i förhållanden.... Killen frågar om han ska hjälpa till att städa när man står där och plaskar runt i disken så vatten flyger över halva köket! Nej, svarar man fast man önskar så klart att han egentligen hade förstått att det man menar är att jag hade helst velat att du hade gjort det här idag när jag var på jobbet!!!
Eller klassikern, - Är du sur. Nej, absolut inte. Då man egenligen menar är att du borde förstå att jag är inte sur utan LEDSEN och du borde ha kommit hem med en bukett blommor men istället tänker jag nu sitta här och se ut som en uppgiven hund OCH ta upp det här igen när jag är sur på riktigt över en annan sak!

Kanske lite skönt att vara singel ändå. blir inte så många missförstånd och bråk mellan mig och katten ; )

Lördag idag, ska vara hemma och ta det lungt nu ett tag, läsa bok titta på tv och ha det bra. Sedan ska jag till moster Erika och kusin Alwa och hälsa på. Ikväll ska jag jobba i baren igen : ) Trubadur är det ikväll, hoppas det kommer härligt folk och mycket. Igår var det lite för halvdant tycker jag.

Imorgon är det farsdag och då kommer mamma och Klas hem från Sthlm, längtar!!!

Trevlig dag : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar