onsdag 14 december 2011

Kaffetåren

Jag har inte druckit kaffe sedan jag blev gravid. Inte det att jag har tyckt att det är äckligt men jag har inte tyckt att det är gott heller så jag har helt enkelt låtit bli. Jag tror även att det har varit för att jag inte röker längre och kaffe och cigg hör ju liksom ihop.
Iallafall så vaknade jag imorse och direkt slog det mig att jag måste upp och koka kaffe så nu sitter jag här och faktiskt njuter av en kopp kaffe.
Lite typiskt tycker jag dock att det är eftersom jag åker till Thailand på tisdag där dom bara har äckel kaffe så nu ska jag även gå runt och vara sugen på det.
Jag ska inte få dricka en margherita eller ta en öl på balkongen. Jag ska inte få röka en cigg och sitta ute på balkongen och snacka skit med min Joel och nu ska jag inte få dricka riktigt kaffe på två veckor heller. Japp!

Men det är inte så synd om mig ändå va? Nej, jag vet för jag ska få det underbart, underbart. Om en vecka nu så har jag legat på stranden och njutit. Förmodligen fått lite färg (beställde sollotion för flera hundra igår, här ska det inte komma några pigmentfläckar!) och även ätit en massa goda saker. Jag vet att jag kommer använda allt till en ursäkt hela tiden att få äta. Ni får dricka öl så jag får äta det här. Ni får dricka en drink så jag ska äta den här glassen. Jag är helt inställd på att jag kommer gå upp 5 kilo minst på den här resan.
Det känns helst overkligt att vi ska åka. Så sjukt underbart och jag känner verkligen vad skönt det är att åka iväg över jul och nyår. Jag har inte köpt en enda julklapp och jag tänker inte köpa någon heller. Vissa personer ska så klart få presenter från utlandet men inte för att det är ett måste utan för att jag vill! Jag har ingen stress att julstäda, pynta sätta upp en gran som barrar över hela lägenheten och jaga katten som river ner alla julgrans kulor.
Nej, ni. Jag kommer ligga så bra på min strand jag så med en alkoholfri kokosdrink i handen. : )

2 kommentarer:

  1. ja sa ju de :) precis så va ja med, sen bara kom de tillbaka!! Tycker vi kan ta en fika snart igen ja :) eller den där middagen ;P kramar

    SvaraRadera
  2. Det ska vi absolut göra gumman. Jag har två uppsatser den här veckan bara så väldigt mycket att göra i skolan och på tisdag åker jag men när jag kommer hem igen så ska vi absolut ses! Kram!

    SvaraRadera