fredag 16 december 2011

Fjortis eller inte?

Idag har frågan verkligen kommit upp. Den väntar på sitt slutgiltiga svar och jag känner mig lite ostadig på vad jag ska svara.

Jag vaknade imorse och ploppen på min navelpiercing har trillat bort. Jag vände praktiskt taget upp och ner på sängen men jag hittar den inte. Själva smycket sitter kvar men det är ju inte länge utan ploppen.
Så valet jag står inför nu är om jag ska åka ner på stan och köpa ett nytt navelsmycke eller om jag helt enkelt ska ta bort den och låta det växa igen... Hmm... Jag trivs ju med att titta ner på magen och minnas hur det var att vara femton och man var så stolt över att man hade gjort den. Att man inte har en mage som ser ut som en femtonårings längre behöver vi ju inte diskutera närmare.
Egentligen har jag kanske inget val eftersom jag är gravid och jag vet inte om jag ens kommer kunna ha den när magen blir större.

Jag frågade Joel och där fick jag bara svaret att det kanske var dags att bli vuxen.

Ja, det är väl det. Magen finns ju inte längre där och ploppen trillade väl bort just för att det blev knöligt och obekvämt när man inte är smal som en pinne längre. Det är ju inte lika snyggt heller när den inte hänger och dinglar ner på magen utan har gömt sig i en fettvalk.

Ja, ja det finns väl inget att fundera på egentligen. Magen har övergett mig. Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och inse sanningen.
Terapi någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar