tisdag 6 december 2011

Det gick ju bra

... men sedan så gick det lite sämre. Jag har varit så duktig i det här momentet i skolan och verkligen läst i tid och hållit en bra takt istället för att tokläsa dagen innan uppsatsen ska in som jag annars brukar försöka mig på. Idag försvann dock den orken. Eller nja, orken fanns ju men till så mycket annat. Sen är det faktiskt så att just nu behöver jag läsa ett kapitel som jag faktiskt inte har en aning om vad det handlar om och det är på cp engelska ( Tro inte att det är sådan engelska som vi kan eller har lärt oss i skolan, det här är einstein engelska om ens han skulle ha klarat det) och vi har dialog idag kl ett så det är nog lika bra jag är med på den först så jag vet vad det handlar om och sedan läser och kan sätta i samband. Det låter väl bra!?

Annars har jag donat på här hemma med att laga mat. Jag lagade en pastagratäng med ädelost och kyckling. Jag ska på två kalas idag och kommer hem ca en halvtimme innan från det ena innan jag ska vara på det andra och det leder ju till att jag inte hinner laga någon middag och bara får äta sötsaker vilket är en omöjlighet för den här damen sedan hon blev gravid. Då är det kört och kräkkalaset börjar igen. Mina mattider är så viktiga för att jag ska kunna vara människa. Annars ( om det nu finns någon som är intresserad av mitt graviditetsillamående) så mår jag mycket, mycket bättre. Jag har snart inte kräkts på två veckor. Underbart skönt men istället så får ju psyket sig en törn eftersom nu så tickar vikten sakta men säkert uppåt. Jag var lite nere igår för jag förstår inte vad jag gör för att gå upp, jag äter inte onyttigt jag äter ju bara vanlig mat men det är ju som Joel säger att:
-Mikaela, du är gravid.
Jag ska inte ta på mig att jag går upp för det är ju inte mitt fel, det är naturens gång men det är inte så lätt när alla är smala runtomkring en och springer runt i fina, taighta kläder och en annan fick knappt på sig sina trosor imorse....

Ja, ja. Det är bara att rycka upp sig! Imorgon ska jag iallafall på MVC på kontroll. Man brukar egentligen inte gå i den här veckan men jag ska dit för att få ett intyg på vilken veckan jag är i så att det inte blir något tok på flygplatsen och jag blir fast i Thailand och får jobba som elefantskötare för resten av mitt liv. Då kommer dom även mäta magen och lyssna på hjärtat kan jag tänka mig. Mys!

Nej, nu ska jag snart ha muntlig dialog på internet med studiekamrater och lärare så läre kila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar