lördag 12 november 2011

Bola

Igår var jag och köpte ett Bola Gravidsmycke. Det är ett långt halsband som hänger ner över magen och i en kula så finns det en xylofon som ger ifrån sig ett ljud som barnet kan höra. Det gör att när barnet sedan kommer till världen så kan man ha den kulan vid vagnen eller sängen så känner barnet igen ljudet och blir lugnt. Dom är även väldigt fina och jag tycker idén är väldigt charmig. Man kan använda dom från ca 20 veckan ( eller när du vill så klart men man räknar med att barnet kan höra den från ca den veckan) så jag får snällt klara mig två veckor till innan jag börjar använda den.

Idag fick jag börja dagen med att älsklingen gav mig massage. Jag jobbade i natt och jag får så fruktansvärt ont i benen. Kanske för att jag har ett vattenfall i benen känns det som. Jag kunde inte gå när jag skulle upp ur sängen men efter lite massage så blev det bättre.

Idag ska vi åka till Trogsta och gratulera alla Threse barn ( eller 3 av 4 har hon ju lyckats få in på samma dag, eller bara nästan, yngsta är ju faktiskt född den 11 november istället för 12 november men man ska inte glömma att hon var beräknad samma dag som sina storebröder som fyller 6 och 4 idag.)
Men först blir det iallafall lite mys i soffan framför ett avsnitt av SONS : )

3 kommentarer:

  1. Bebisen kan höra ljud från v.16 och reagera på det, så det är bara att börja använda det, har haft min på mig i 2 veckor jag... :)

    SvaraRadera
  2. Jaså : ) Men då ska jag allt ta på mig min idag jag också : )

    SvaraRadera
  3. Jaa, det gör du rätt i, när är det ni skall ha? Vi skall ha 13 april... :)

    SvaraRadera