tisdag 29 november 2011

Engelsk litteratur

Ända sedan tolv iallafall har jag suttit och läst engelsk litteratur. Jobbig text så jag vill spy. Två kapitel tod över 3,5 timmar. Det går inte särskilt snabbt direkt. Sen om man inte är 100 procent koncentrerad så tappar man bort sig på en gång och får gå tillbaka 3 sidor för att komma in i texten igen. Men jag tror att jag har förstått lite nu.
Eller känner jag någon som är expert på Pierre Bourdieu och Michel Fucault så varsågod och kom hem hit så bjuder jag på kaffe och du har föreläsning för mig.
Skönt i allafall att på fredag ska hela studiegruppen träffas hemma hos mig och plugga och diskutera lite tillsammans. Det brukar tändas ganska så mycket glödlampor när man är fler. Eller några släcks ibland också när man missförstått något helt tokigt.

Nu luktar det mums hemma iallafall för jag har en potatisgratäng i ugnen. Men massa vitlök! Mamma kommer hit och äter med oss också och det serveras pepparbiff, potatisgratäng, fetaostsallad och någon sås ska jag slänga ihop men har bara inte kommit på vad ännu.

Nej, nu blir det inget mer plugg iallafall. Tror jag tar och tittar på reprisen av halv åtta hos mig, myser ner mig i soffan : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar