fredag 4 november 2011

Tid som tidigare inte fanns.

En sak som har förändrat mig sedan jag blev gravid är att jag är inte alls lika stressad som förut. Alltid hörde man förut: Vad ska du göra i helgen?
-Ska vi gå ut?

Man ska göra ditten och datten hela helgerna och vara i full gång. Alltid måste man göra så mycket roligt och då blir allt annat som man egentligen måste göra åsidosatt också har man ännu mer att göra på dom redan fulla vardagarna. Sedan jag blev gravid så har jag vunnit två dagar. Jag är inte längre på väg till den och den festen, middag på lördag kväll och ska sedan ligga bakis hela söndagen.

Sen är det så klart lite tråkigt att man inte blir tillfrågad längre om man vill följa med på saker. Jag är gravid inte dödsjuk och inte kan gå utanför dörren. Jag uppskattar fortfarande middagar och andra tillställningar även om jag inte kan dricka ett glas vin till.

Men den saken som har gjort mig allra bäst är kroppen! Jag behöver inte oroa mig längre för min kropp och vad alla andra ska tycka hela tiden om hur jag ser ut. Jag går upp i vikt nu, det är fullständigt normalt och jag måste äta mat. Jag kan inte leva på ett salladsblad för att passa in i något ideal för min kropp tilhör någon annan just nu. Det är så skönt!
Jag menar ändå inte med detta att man kan äta precis hur mycket man vill för det är så klart aldrig bra men är jag hungrig så äter jag vad jag vill och behöver inte alltid välja salladsblad utan dressing, utan bröd, utan pasta och allt annat tråkigt.

Slutsats!

Att vara gravid är det bästa som har hänt mig och jag fullkomligt älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar