fredag 18 november 2011

Äntligen en lussebulle!

Igår bakade jag lussebullar. Äntligen fick jag äta en lussebulle som jag har haft sug efter i en vecka. Jag har inte hittat lussebullar någonstans förutom saffranslängder men det är ju inte alls samma sak.

Jag har sådan tur att mamma var i Sthlm och där hittade hon ett ställe som sålde saffran för 10 kr paketet så hon passade på att köpa 10 st till mig eftersom hon vet hur galen jag är i det. I mat, i bakverk och ja, det kanske skulle funka i något mer också. Förutom saffransglass för det är bland det äckligaste jag någonsin har ätit.

Även att jag ljög här ovan för jag åt inte bara en lussebulle. Jag, Frida och Joel delade på en hel plåt. Gud så gott det var. Jag stod och tittade på dom nu på morgonen också och funderade om man inte kan äta lussebullar till frukost. Insåg ändå att det nog inte är så nyttigt också tog jag en hårdbröd macka istället.

Nu ska jag snart iväg och luncha med två av mina arbetskamrater från sjukhuset. Sedan ska vi på brandutbildning. Jag känner mig ganska så stressad eftersom jag egentligen har tok mycket att göra i min utbildning men, men. Ibland så måste andra saker göras.

Det blir en lyxig dag i matväg för ikväll ska vi på medelhavskällaren och äta. Joels syster tar examen idag så hon ska firas. : )
Jag och Joel ska fira våran ett årsdag i Thailand istället : ) Fast det blir nog extra många pussar idag : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar