torsdag 10 november 2011

Historien har tagit oss dit vi är idag.

Det är precis detta, historia som min dag ska handla om. Jag ska läsa en bok eller iallafall delar av Utbildningshistoria och sedan ska jag skriva en blogg om det. ( Inte här för er läsare, ni ska faktiskt slippa det) ; ) Jag har även en till bok som det ska läsas delar ur men det kanske blir imorgon.

En av mina funderingar som jag har haft sista tiden är det här med snällhet. Jag tänker mycket på det ( Kanske för att jag snart ska föda det vackraste på jorden och jag är LIVRÄDD för att någon, någonsin ska vara dum mot liten).
Iallafall så undrar jag varför det är så lätt att vara dum, eller kanske inte vara dum men ändå inte snäll. Varför är det så mycket lättare att göra absolut ingenting alls än att vara snäll.
Med det så menar jag så enkla saker som att varför säger vi inte oftare till våra vänner när vi springer på varandra på stan: Vad fin du är idag! Eller vad glad du ser ut!

Man säger till så många att man ska gå och fika, snart, nästa vecka nu ska vi inte låta det gå fyra veckor emellan gångerna men tiden räcker faktiskt inte till alla gånger. Jag pluggar på distans och tycker egentligen att jag har all tid i världen att hitta på saker men när saker äntligen är å väg att bestämmas så går schemat aldrig ihop. Kanske en kaffe på onsdag om tre veckor?
Vi kan inte trolla fram mer tid men med dagens teknik så är det faktiskt helt OMÖJLIGT att inte ha tid att höra av sig iallafall. ( Ja, tyvärr så var alla våra ursäkter som vi hittade på åt killarna när vi var fjorton om varför dom inte hörde av sig inte sanna, vi var lurade och dom ville inte höra av sig ). Alla har vi tid att iallafall skicka ett sms med ett hej, eller jag tycker om dig. Jag längtar tills vi ses och ta hand om dig tills dess.

Tänk själv hur det skulle kännas om någon sa så till dig. Om du fick ett sms från en vän du inte träffat på länge att hon/han tänker på dig. Skulle inte det göra din dag?

Nu gör vi så.
Jag skickar till någon också skickar du till någon : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar