måndag 14 november 2011

Namn på en liten skatt

Jag älskar att fundera på bäbisnamn, leta i böcker och höra med andra vad dom tycker är fint eller vad deras barn ska heta.
Det är ju så svårt. Vad ska min lilla skatt heta?
Sedan så tror jag även att det är så att vad du än bestämmer dig för så kan det komma ut någon helt annan också passar ett namn som du tidigare aldrig har tänkt på men nu finns det inget annat som skulle kunna vara mer passande.

Som tur är så är jag och Joel ganska överens om namnen vi har pratat om iallafall och dessa namn har vi högst upp på listan just nu.
Blir det en kille så tror vi att det ska bli en liten Viggo eller en Leo : ) Viggo är faktiskt ett namn som jag ALDRIG har tyckt varit fint men när jag fick veta att jag var gravid så satt vi en kväll och tittade i en namnbok och Joel sa men Viggo då?
Jag tittade ner på magen och det kändes så rätt. Ja, en Viggo är det nog. ( Jag tror själv att det är en kille men det är ju typ ensam om att tro)

Blir det en tjej som den blivande mormodern är sten säker på så är våra namnförslag Wilda ( Redan bestämt om du frågar blivande mormodern), Olivia eller Leia. Här velar vi väldigt mycket fram och tillbaka och har inget som är mer favorit än det andra. Kanske kommer ut en Liv, Svea eller Emilia också till slut. Man vet ju inte. Svea tycker jag är super fint men där kommer Joel in och faktiskt inte håller med mig så jag har fått lagt mig i den frågan.

I slutändan så är jag iallafall säker på att när liten är ute så vet man och namnet kommer kännas alldeles rätt : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar