måndag 7 november 2011

Skallebanken!

Jag ringde till hälsocentralen imorse för att boka en tid hos en läkare för min huvudvärk som vägrar ge sig. Den är konstant. Finns när jag vaknar och när jag somnar. Det är hemskt.
Hon jag pratade med då var jätte trevlig så heder åt henne.

Däremot så blev det en helt annan visa när jag kommer dit.
Det första läkaren säger när han ser mig är att jag ser då alldeles för pigg ut för att ha ont i huvudet ( Ja, förlåt att jag duschade imorse för att jag skulle hit, att jag inte klarade av att duscha igår har du ingen aning om).
Jag fick lägga mig ner för att ta blodtryck och jag säger då att jag är född för tidigt med två månader för att min mamma fick havandeskapsförgiftning.
-Ja, det är väl därför du är här för att jag ska kolla det. Fnyser läkaren åt mig.
-Ja.... jag tänkte bara att det var viktigt att berätta...

Jag hade iallafall bra tryck så han skickar in mig på labb och prover tas. Jag sätter mig sedan i väntrummet och labbpersonalen kommer tillbaka och hämtar mig för dom har tagit FEL prover. Ett till stick i armen.

Jag får träffa läkaren igen och han frågar om jag vill tillägga något mer.
-Ja, jag tycker att jag har börja glömma saker ( t ex att jag inte visste vart jag gick i skolan förra veckan) men det kanske är gravidhjärnan säger jag.
-Ja, inte har du då fått en hjärnblödning säger han och typ skrattar åt mig.

Enligt honom så är det iallafall inget fel på mig så jag får gå hem och äta alvedon. Man kan inte göra något ändå säger han eftersom jag är gravid. Mår jag så dåligt att jag börjar kräkas så får jag bli inlagd och få dropp. Men jag skulle iallafall vänta en vecka med att höra av mig igen.

Tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar