onsdag 2 november 2011

Soft dag!

Vilken soft dag jag ska ha idag. Jag tänker inte öppna en enda skolbok. Usch vad jobbigt det var att skriva uppsats. Jag tycker ju om att skriva det är inte det men det var så sjuuuukt mycket info som skulle ner. Det gick inte att sålla för jag tycker att allt var så viktigt. Nu är den inskickad iallafall så inget mer kan jag göra. Inget mer att tänka på heller så det kapitlet är stängt. Punkt, slut!

Snart ska jag kila ner på stan och fika med Natalie och Elisia. Så mysigt det ska bli. Jag tror nog att jag ska gå en sväng i affärerna också. Något kanske man hittar som man kan unna sig, till mig eller till liten kanske : ) Jag gick in i 16 veckan igår. Vad fort tiden går, det dröjer inte på förrens den vill komma ut.

Aldrig har jag tidigare i mitt liv kunnat tro att man kan älska och längta efter någon du aldrig har träffat så obeskrivligt mycket. Jag är rädd för kärleken man kommer känna. Går man inte sönder?

Ja, nu kom jag på en sak som ni mina läsare kanske vet lite mer om. Jag ska ju åka till Thailand och vissa reagerar med bestörtning på detta.
-Hur kan du göra det? Bäbisen ligger i vatten och vatten kokar!!!!!!!

Okej, jag tror inte alls att det är så allvarligt men för att jag ska slippa dessa reaktioner så kanske ni kan hjälpa mig med lite info. Det jag har hittat är att det är ingen fara så länge JAG mår bra. Jag kommer bli dålig, överhettad långt innan barnet blir det. (Det är så klart lättare för mig att bli överhettad eftersom jag är gravid än vad det är för någon som inte är det) Så självklart förstår jag att jag inte kan ligga i gassande sol i åtta timmar som jag kanske skulle ha gjort annars. Man MÅSTE kunna åka utomlands fast man är gravid, det finns faktiskt gravida kvinnor i Thailand också!
Det jag har hittat som är det man ska akta sig mest för är att jag MÅSTE smörja in mig noga för man kan få mycket pigmentfläckar, speciellt i ansiktet som sedan inte går bort.

Min barnmorska är inte alls orolig över att jag ska åka dit.
Men vad finns det för olika info där ute?

2 kommentarer:

  1. När man har/får eller väntar barn så går man sönder lite varje dag, oron tär verkligen på en. Men den obeskrivliga kärleken man får och känner, väger upp ALLT!

    Ja haha vad ska jag säga, tror nog du skulle må ganska dåligt innan, om vattnet i din kropp började koka, haha... Passa dig från solen bara eftersom att huden inte är den samma och drick mkt vatten, folkvett helt enkelt! =) Klart du ska åka, passa på! =)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Elin! Passa på nu medans du kan, sen dröjer det ju ett tag!

    Pigmentfläckarna kan man lika gott få hemma som utomlands, dom försvinner, men kan ta ett tag.
    Det är väl inte hela världen med lite fläckar :)

    Åk o se till att NJUT, det är du värd, min fina vän!

    SvaraRadera