måndag 21 november 2011

Liten finns

Ja, minsann att liten finns. Liten simmade runt som en riktig rockstjärna idag när vi var på ultraljud. Huvudet ner, knäna upp och spretade med fingrarna. Barnmorskan visade även att liten har två ben, två armar, ett skallben, en hjärna, en magsäck, ett hjärta, en urinblåsa och ja ni vet allt.
Ganska bra för den här hysteriska fröken. Nu har jag det bekräftat att det finns en liten i mig som växer.

Man längtar och längtar tills den kommer och veckorna känns som år ibland så jag kan verkligen erkänna att jag är lite snopen över att jag blev framflyttad tre veckor. Vårat BF är nu 16 maj. Poff sa det så var jag tillbaka i V.15. Vilket är bra egentligen eftersom jag går i skolan så nu hinner jag längre på terminen, jag kommer inte vara så långt gången när vi åker till Thailand och om vi hittar ett hus så har vi lite mer tid på oss att flytta.
Men man längtar ju så mycket.
Positivt är iallafall att just därför så får vi ett till ultraljud om tre veckor så man får se den lille när det blivit lite större.

Sen är det ju lite spännande att fundera på vad jag har kännt när jag trodde att det var bäbisen som rörde sig för det är ju ganska omöjligt att det var det... Livliga tarmar. Ha, ha : ) Men det kommer nog snart : )

Min lurviga overoll som jag köpte kommer jag nog inte ha användning för i Maj så den söta saken kommer jag med till dig Madde Sjöberg någon dag. Om du vill ha den alltså : )

Nu ska jag lägga mig och läsa en stund innan vi ska iväg och titta på två hus. Hoppas det är toppen hus : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar