måndag 28 november 2011

Det är dyrt att vara lat

Idag har jag varit ner på stan en sväng för att fika med Viktoria och hennes lilla dotter. Jag tog även en runda på stan för att köpa lite fler bomulls klänningar från HM. Det ENDA och jag betonar på ENDA som sitter bekvämt just nu. Jag kan inte ha något som sitter åt runt magen för det är väldigt obehagligt och sedan så blir det liksom fett veck också eftersom det ännu inte är så långt in i graviditeten så man har fortfarande lite av tjockisfettet kvar som kommer innan magen blir runt och go! : )

Iallafall så var det inte det jag skulle skriva om utan att fy vad dyrt det är att åka buss! Jag gick ner på stan men det är så knöglig is och jag var så rädd för att ramla. Jag skulle även bära påsar men mjölk och grejer så jag tänkte att jag tar bussen. Jag hoppar på men vill nästan hoppa av i farten när chaffören säger vad det kostar.
-40 kr, tack!
Dra på trissor vad dyrt. Det tar ca 2 minuter att åka hem till mig. Hur f*n kan det vara så dyrt.
-Fast om du betalar med kort kostar det 26 säger busschaffören när han ser hur jag gräver i plånboken för att hitta en till tia. ( Jag hade lagt upp 30 för aldrig trodde jag att det skulle kosta mer än det)
- Ja, men då tar vi kortet.

Aldrig mer ska jag vara lat.
Man blir ju för fan både fet och fattig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar