tisdag 29 november 2011

Julmusten

Nu ska jag inte visa någon dubbelmoral här utan vara helt ärlig med att jag alltid äter vad jag vill. Jag bryr mig aldrig om att det är en fet dressing eller att det är pasta i salladen. Det jag gör är ändå att jag alltid äter på tider, frukost 08.00, lunch 12.00 och middag 16.30 sedan så äter jag mellanmål där emellan.
Eftersom jag vägrar vara tråkig och sitta och tugga på isbergssallad till lunch eller tacka nej till den där kakan på fredagsfikat så leder det till att jag inte är pinnsmal men jag har iallafall en hel massa njutning i livet.
Försök inte lura i mig i att det är någon njutning i isbergsallad.

Dock så är jag försiktig med läsk eftersom jag tycker att det verkligen är att dricka ren sockerlösning. Man känner hur det fräter på tänderna och är det något som direkt sätter sig på magen så är det läsken. Jag tycker det är onödigt helt enkelt, speciell eftersom det nu finns då många goda, nyttiga ( iallafall nyttigare) juicer samt massa olika smaker på kolsyrat vatten. Jag har ändå druckit någon då och då så klart men sedan jag blev gravid så har jag varit totalt anti mot det eftersom jag redan jäser och nej, man kan inte äta vad man vill för att man är gravid. Du kan inte äta för två ( Det bäbisen behöver är att du kanske dricker ca 1 glas juice och äter en extra smörgås per dag).
Det är faktiskt nu jag känner mer än någonsin att jag måste tänka mig för eftersom jag kommer gå upp i vikt ( kanske till och med 30 kilo, man vet aldrig) och  jag måste sedan gå NER dom igen. Jag hatar träning och skulle aldrig hoppa in på nå bodypump pass så jag känner helt enkelt att det får räcka med mina graviditetskilon som ska bort när jag ska lyckas med det genom barnvagnspromenader. ( Kom igen nu Nadia och Madde ; )

Iallafall det jag skulle komma fram till genom detta långa inlägg är att i helgen så blev jag sugen på ett glas julmust. Ett glas tänkte jag. Jag skulle aldrig ha gjort det för nu är jag fast.
Sitter precis med mitt andra glas för idag. Är på min andra flaska på 3 dagar.

Julmust träsket, fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar