torsdag 24 november 2011

Glögg och Lussebulle

Nyss fikade vi glögg och lussebulle så nu känns det att det är på väg att gå mot jul. Adventsljusstakarna lyser i fönstret.

Jag blir ju så orolig över allting och måste dubbelkolla så nu satt jag och kikade runt om man verkligen kan dricka glögg som gravid. Många av mina vänner har sagt att man kan det så jag har även druckit det en kväll tidigare men idag så kollade jag runt och där står det så olika. Vissa säger nej, vissa säger ja bara den kokar upp och bubblar en stund. På vissa sidor står det att de måste koka i 50 minuter!!!  Dom kan ju verkligen inte mena 2,25 procent som är den som jag har hemma.... För jag har då inte kokat den så länge.

Det är så mycket man ska tänka på och hit och dit vad man får och inte får göra så nu gör jag helt enkelt så att vill jag dricka en kopp glögg en gång i veckan så tänker jag göra det. Man kan ju inte läsa om allt för då kan jag nog inte ens dricka vatten snart för det finns säkert en sjukt massa farliga bakterier i det också.

Trevliga glögg kvällar på er, det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar