fredag 11 november 2011

Den som ändå fick sova

Men, nej, nej här får man inte sova utan man ska iväg och jobba. Hur jag nu ska orka vara en flashig bartender till kl 02.00 inatt. Jag får nog ge upp den tanken och vara en trött liten tös som serverar drinkarna utan att det är så flashigt ; )

Vi var och tittade på ett hus idag iallafall. Vilket var roligt men vi tror ändå inte att det är ett hus för oss. Jag tycker vardagsrummet var för litet och jag vill helst inte ha tre våningar. ( Usch och fy att springa med damssugaren upp och ner där). Sov rummen var toppen men, men. Det största problemet egentligen är att det är vedeldning och det luktade i hela huset. Det kändes som att jag satt i en scout brasa och grillade korv. Jag fick ont i huvudet efter ca 20 minuter så att bo där kommer nog inte funka.
Sedan så fick varken jag eller Joel någon direkt känsla för huset och det vill man ju få. Så kände jag första gången jag kom in i lägenheten vi bor i nu. Här vill jag bo!
Det är ingen brådska heller. Vi får plats här ( En 3:a) och trivs alldeles utmärkt men det är så klart roligt att titta runt. Det finns människor som letar i flera år efter drömhuset så vi har ju en massa tid på oss.

Nej, nu står älsklingen startklar och vill skjutsa mig på jobbet!
Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar