onsdag 30 november 2011

Katta bort!

Vi har fått ett litet problem här hemma. Eller det är väl egentligen inte så litet heller men jag var förberedd på att det skulle hända. Nu har jag bara ingen aning om hur jag ska lösa det.

Katten lägger sig i spjälsängen vilket hon naturligtvis inte får. Jag är glad att jag satte upp den så tidigt så att jag nu har tid på mig att förstå att hon inte får. Frågan är ju då: Hur får man en katt att förstå att hon inte får ligga där?
Hon fattar ju liksom inte aj, aj ( Jag har försökt) och inte fy eller något som man skulle säga till en hund. Vi tar ner henne på golvet men en stund senare så är hon där igen. Joel behövde igår bara närma sig så vet hon att hon har gjort något fel men när jag kommer så skulle hon inte kunna bry sig mindre. ( För att jag alltid har varit så mesig och låtit henne göra precis vad hon vill, på natten sover t ex jag och Joel ibland på bara hans sida av sängen för Melissa har tagit hela min sida). Även så kan man titta på mitt köksbord som hon tror är hennes klösbräda, tyvärr har jag låtit henne tro det också.

Detta kan jag iallafall inte låta henne komma undan med för jag får nu skräckscener framför mig att hon går och lägger sig på bäbisen och den slutar andas. Jag känner att jag redan är tillräckligt hysterisk utan dessa bilder framför ögonen så nu löser vi det här problemet.

Hur får ni era katter att hålla sig borta från saker dom inte får vara på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar