torsdag 1 december 2011

Döma andra eller ej?

Man kan inte skämmas för någon annan. Man ska inte skämmas för någon annan.

Kan vi inte döma andra efter vilka dom umgås med? Ska man ge alla människor en chans eller kan det vara så att tanken du får även om du inte känner människan minsta lilla faktiskt kan stämma.
Vad är rätt och vad är fel?

Jag vill vara snäll, jag vet att jag är snäll men vissa gånger så blir det stopp. Det går helt enkelt inte och jag känner att jag måste döma.
Är det inte så att du är kompis med folk som du tycker är bra människor, roliga, snälla och som du känner att du kan stå sida vid sida med?
Alltså så kan jag döma någon beroende på deras kompisar eftersom jag känner dom och jag inte alls sympatiserar med dom.
Jag kan ju inte vara vän med någon som kan vara kompis med någon som beter sig så och anser så. För då tycker ju även min kompis att det är okej.

Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar