lördag 10 december 2011

Lördag kväll!

Vi har haft en trevlig tacos middag med mamma och Klas. En middag med väldigt många skratt, gapskratt rent ut sagt för det är ganska svårt att låta bli det när mamma pratar om sina överrörliga leder ; ) Inte ens HON kunde ju foten bakom huvudet. Ha, ha, ha! Ett gott skratt förlänger livet och nu lever jag länge på det här.

Jag har precis myst med lite glögg och pepparkakor. Glögg måste vara det bästa med julen. Det är så förbannat gott. Jag tror att jag ska samla på mig ett lager i år så jag kan ta mig en kopp i juli eller så. Kanske jag till och med tar mig en hel flaska när liten har kommit ut.
Den absolut bästa och den enda jag dricker är Blossa lättglögg. Vinglögg har jag aldrig tyckt om och har svårt att tro att jag någonsin kommer göra det också.

Men idag var det nära att ske en olycka också. Jag har köpt ljus från partylite ( När man är på ljusparty) och dom gör alltid reklam för att deras "stearin" aldrig blir lika varmt som vanliga ljus men det som jag har köpt tände eld på hela ljuskoppen nu ikväll. Hade jag varit i ett annat rum så hade nog hela vardagsrums bordet varit till aska nu, om det ens hade varit så väl. Nej ni. Lite kritik ska dom allt ha nu.

Men nu ska vi vänta in att Dantes Peak ska börja på tv3 så vi kan kika på den. Jag har för mig att den ska vara mycket bra. Frågan är ju bara hur länge jag orkar hålla mig vaken. Kl är ju 21 så det skulle ju faktiskt vara okej att gå och lägga sig också.. hmm, jag vi får väl se hur länge dessa ögon vill vara med.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar