fredag 16 december 2011

Inspärrad

Som sagt så behöver jag verkligen plugga för att hinna med allting innan Thailand men igår satt jag här för hundrade dagen kände jag. Hundrade dagen i pyjamas, oborstat hår och oborstade tänder med bara skolböckerna och facebook som sällskap. Jag tänkte att facebook är inga vänner Mikaela även om du vet vad alla gör och vad alla skriver till alla.

Jag insåg att jag jämförde facebook med mina riktiga vänner och jag såg sanningen i vitögat att går jag inte ut nu och träffar någon och fikar eller liknande så kommer jag bli inspärrad på psyket. Sagt och gjort så drog jag ner på stan med Sandra och Madde och tog en fika och det var så trevligt och jag mår så mycket bättre idag med en massa energi. Som självklart behövs eftersom jag nu även har en till dag att plugga igen.

Jag tänker ändå hoppa ner från mina höga hästar som jag ibland försöker kravla mig upp på när det gäller skola och nu gör jag det jag måste men inget som tar för mycket av mig att jag till slut mår dåligt.

Det finns så mycket annat som får dig att må bra i livet, inte bara vad du presterar på arbetet eller skolan. Aldrig mår du väl så bra som när du träffar dina vän och dricker en stor kopp kaffe eller äter ett härligt bakverk? Ta nu lite ledigt från alla måsten också gör något som du behöver och vill. Skolböckerna och arbetet det finns kvar, det kommer inte gå någonstans. Jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar