torsdag 1 december 2011

Den som ändå fick röka en cigg

Jag har alltid sagt att när jag blir gravid så ska jag sluta röka. Det kommer inte vara nå problem. Det kommer gå så enkelt.

SJÄLVKLART röker jag inte nu när jag har lilla liten i magen. Min kropp tillhör inte mig längre. Jag tycker verkligen INTE att det är okej att röka när man är gravid.
Det jag ändå aldrig hade trott är att det blir inte lättare någon gång! Jag har inte rökt på 4 månader och ändå så är jag lika röksugen varje dag.
Jag tänker på ciggaretter minst tre gånger per dag och imorse när jag satt i duschen så tänkte jag: Vad gott det ska bli med en cigg till kaffet sedan! Vem som är frisk i huvudet tänker det när man sitter I duschen att man ska gå ut och röka snart  när man inte har rökt på 4 månader, är gravid och inte ens dricker kaffe som jag tydligen helt plötsligt skulle ha till!?

Jag har även sagt att jag tycker alla är knäpp som är utan cigg hela graviditeten och sedan börjar igen. Jag ska aldrig säga så igen för vissa stunder så är jag helt säker på att så fort liten är ute ska jag springa marathon ut och tända en cigg. Fast då ska man amma så det går ju inte heller. Men kanske någon gång igen, kanske. Jag hoppas inte ändå.

Kompisar runtomkring mig som har slutat röka ändå säger att det är så lätt och dom tänker aldrig på att röka men jag tror att det är det som är skillnaden. Dom har slutat för att dom VILL medan jag har slutat för att det är MÅSTE.

Så nu kör jag lite hjärntvätt på mig själv idag. Jag vill inte röka, jag vill inte röka, jag vill inte röka.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar