måndag 5 december 2011

Mycket hinns med men inte allt.

En hel helg har gått sedan vi hördes sist. Jag hoppas ni har haft trevligt! Själv så har jag jobbat en del, myst med älsklingen och igår så var jag på personalfest hela dagen.

I lördags så provade vi Waynes för första gången och jag tycker det var fint där. Allt såg väldigt gott ut men det kan ju inte vara så bra att ha alla kakor och bullar ute i luften där folk står och hostar och nysar. Ska man inte ha sådant i kylen? Jag köpte en chokladkaka med polkagris och den var alldeles ljummen så det blev inte särskilt gott. Smörgåsarna ska jag testa nästa gång iallafall för fler gånger blir det. Bästa stället i stan på att göra chailatte iallafall och inte som skämtet man får på 24 karat.

Ja, och igår så var det personalfest. Vi hade en matlagningstävling och i den så var vi uppdelade i tre grupper, förätt, varmrätt, efterrätt. Jag var i efterrättsgruppen så kl elva träffades vi här igår och började sno ihop en egen marängtårta med hemmagjord lemon curd och grädde och jordgubbar och lite ananas på sidan om. Den blev lyckad!
Till förätt fick vi sikromstoast som är en av mina absoluta favoriter så jag var i himelen.
Varmrätten bestod av Gambia gryta som jag också föll för och den ska jag försöka mig på att laga själv någon dag. Kanske till helgen för det gäller att man har tid då den tar minst tre timmar på sig. Men gott blir det då.

Vi lekte några lekar och jag har sagt till Joel att nu skulle ju jag på fest så han kunde inte förvänta sig att jag skulle komma hem förrens på måndag morgon nu när jag skulle ut och slira. Han log bara lite åt mig då och kl nio igår kväll hade han en tjej som slängde sig på soffan.

-Åh! Vad skönt, vad länge jag har varit borta.

Hmm, jo ni. Tiderna förändras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar