söndag 20 november 2011

Lille Katt, söte katt

Min lilla katt Melissa har blivit så annorlunda sista tiden. Hon har alltid varit väldigt mysig men bara på hennes villkor och helst endast med mig. Hon kan även vara go med andra men det är bara om hon får komma fram till dom och inte tvärtom.

Den senaste veckan har hon börjat "prata" jätte mycket. Så fort hon ser oss mjauar hon högt och mycket. Hon vill vara i samma rum som mig hela tiden och följer nästan med mig in på toaletten. Ligger jag i soffan eller i sängen så ska hon inte bara ligga bredvid och gosa utan hon lägger sig på mig. Så nära det bara går.
Hon har även börjat bli så go med Joel.
Go gumman.
Nu tycker ni säkert att jag är knäpp men iallafall så tror jag att hon är så här nu för att hon känner att jag är annorlunda på något sätt. Hon känner på sig att det kommer bli en förändring i vårt liv snart.
Är jag knäpp eller kan det vara så? Jag tror iallafall att djur förstår en hel massa mer än vad vi tror.

Nu ska jag iallafall sätta fart med plugget igen. Känner egentligen att jag vill ta en tupplur på soffan men nej, nej. Saker måste göras och desto mindre har jag att göra på måndag och tisdag.
Peppa, peppa, peppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar