söndag 13 november 2011

Första rörelsen!

Den här veckan har jag börjat känna som ett litet fladder, eller snarare att det kittlar lite i magen. Jag har aldrig kännt så förut så tänkt att det måste ju nästan vara barnet.
Igår jobbade jag på Bockarna och det var så bra trubadurer ( B la min vän och klasskamrat Jessica ) och flera gånger så måste det ha varit bäbisen som verkligen rockade runt.
Jag kan inte påstå direkt att det kändes så super mysigt som alla säger  ( Saken är mysig så klart) men  det kändes mer som att hela magen skulle vändas ut och in på mig. Jag förklarade för Joel att det ungefär kände som när man åkte karusell, känslan man har i magen när man åker flygande mattan. Ha, ha!

Magen får vända sig ut och in varje dag om den vill, hundra gånger om. Nu vet jag ju iallafall att det är någon som lever om där inne och jag kan lägga min rädsla om att nysa ut ungen åt sidan.

Idag är det farsdag så älskade Klas ska firas. Världens bästa! Sedan ska vi till morfar och på kvällen till Joels pappa. Vi har nog en mycket trevlig dag framför oss.

Förresten så är jag så grymt sugen på Lussekatter och funderar om man hinner baka det. Gud så gott det vore.
Kan vara så att det bli nödvändigt. Eller så är det nödvändigt att skicka ner Joel på Hemköp för att köpa några. Det måste väl inte vara så mycket begärt? Jag bär ju runt på hans barn dygnet runt.

-Joel!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar