tisdag 8 november 2011

Etnicitet

Idag har jag varit i Härnösand på föreläsningar. Flera intressanta faktiskt men absolut mest intressant var den om etnicitet och mångfald. Jag kan ärligt erkänna att jag i hela mitt liv har haft helt fel om vad etnicitet egentligen är. När jag kom hem så hade jag förhör med Joel om det och jag fick glänsa en stund med min nyfunna kunskap.

Det bästa av allt är nog att jag kom hem till en älskad, underbar kille i bar överkropp som hade lagat och dukat fram ett mini julbord. Griljerat skinka och allt var fixat. Jag måste då ha världens största tur som har fått en så fin kille <3

Äntligen har jag haft en dag utan huvudvärk och det har varit underbart. Känns som att jag helt plötsligt kan tänka igen och har vaknat ur min dimma.

Men vet ni, nu är jag lite trött och ska kika på Desperata innan det är bums i säng! Imorgon far jag och min vapendragare Helena till Härnösand igen. Sista gången för den här terminen!

Tiden bara går och går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar