tisdag 22 november 2011

Dream House

Vad roligt det är att titta på hus. Det finns så många olika former, våningar, planlösningar osv.
Igår var vi på två visningar, båda i Iggesund.
Det första huset var het underbart. Både jag och Joel kände att här skulle vi kunna bo. Det var ljusa stora rum blandat med lite mörkare rum och jag tycker även det är fint. Det var också i väldigt bra skick så det enda det är någon brådska med att fixa är i sådana fall att tapetsera om i det stora sovrummet för det hade ingen vidare färg.
Jag kommer aldrig flytta in i ett hus som är ett renoveringsobjekt för det är så långt ifrån hur jag är som person. Jag vet knappt hur man använder en slip, borr och allt vad det heter men framför allt så är jag så otroligt ointresserad av det så det kommer helt enkelt inte hända.
Tapetsera en vägg på sin höjd kan jag kanske göra.
Jag tror dock att det kanske kommer bli budgivning på det här huset och man kan ju inte gå och köpa en villa för flera miljoner när man student. Fast jag sa till Joel att min plan är att vinna sjukt mycket pengar inom en snar framtid så det ordnar sig nog ändå ; )

Det andra huset var inget för oss. För trångt och jag lärde mig att jag inte tycker om när det är souterängvilla ( Ursäkta stavningen) för det kändes verkligen som att man befann sig under marken när man var på nedre plan. Det kändes instängt och nej, det vill jag inte. Sedan så var det nästan som ett radhus också och ska jag bo i hus och köpa ett hus så vill jag nog ha en helt fristående, stor, rymlig villa så kan jag bo där tills jag och Joel blir gammal och grå och gaggar runt och det är dags att sätta oss på hemmet.

Nu ska jag göra klart min skoluppgift som ska vara inne kl 15. Jag ska bara skriva ihop några frågor så det borde inte ta alltför lång tid. Det får inte ta för lång tid för jag vill sätta mig och läsa Pepparkakshuset som jag läser nu. Otroligt spännande bok, ett tips till er : )

Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar