tisdag 16 november 2010

When life is good!

Att jag redan har blivit så dålig på att uppdatera... besviken på mig själv och kräver nu bättring.

Har iallafall haft två mycket bra dagar : )

Igår var jag med go Fia hela dagen. Äntligen lyckades jag ta mig till Arbetsförmedlingen, måste ju hitta på något. Klarar inte att bara jobba på bockarna och sjukhuset vet man ju aldrig när man kan behövas på. Det handlar inte så mycket om pengar (eller självklart, det handlar alltid om pengar) men jag blir knäpp av att bara gå hemma och inte ha något att göra. Konstigt nog så gör det mig stressad! Måste göra något, nu, kan inte sitta här, jag blir tokig, hitta på något, diska, städa också fortsätter det sådär. Får jag inte ett jobb snart så slutar det väl med att jag hamnar på mitt eget jobb istället som patient.

Funderar på att börja plugga men jag är ju redan det jag vill jobba med, mentalskötare... Och visst det finns alltid påbyggnadskurser men det enda det leder till är att mitt studielån växer och jag kan fortfarande söka samma jobb som nu men det är just det som är problemet, det finns inga jobb! : (

Nyss har jag iallafall kommit hem från Threse och alla FYRA barnen : ) Go ungarna, och alla skulle få presenter. Mollie för att hon föddes 11 nov och Oliver och Linus för att dom fyller åt 12 nov. Självklart när alla andra får så kände jag även att jag ville köpa något åt Alicia : ) Mysigt var det :) På måndag ska jag vara barnvakt åt dom tre äldsta, behöver nog förbereda mig ganska mycket mentalt. Inte bara för att jag ska leka en hel dag utan jag ska även lyckas laga mat, både lunch och middag... Jag som lagar så mycket mat, eller så inte...

Nu så ska jag alldeles starx gå och sola, inbillar mig att jag inte kommer se ut som en snögubbe jämfört med hela Thailands gänget när dom kommer hem nästa vecka. Jag saknar alla så fruktansvärt... Madde min älskade bästa vän <3 Känns som att hon tog halva mitt hjärta med sig när hon åkte. Hon är en riktig godisråtta och hade glömt en massa godis här som jag åt upp. Satt där och tänkte, ha, ha nu fick hon för att hon lämnar mig! Ska aldrig mer släppa iväg henne!
Sen blir det middag hos moster och äntligen så är det tisdag, Desperate Housewifes, favoriten!

Och min tv fungerar nu, jag gjorde det enda rätta och ringde min far ; )
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar