fredag 29 juli 2011

Minisemester!

Nu är jag hemma igen efter att ha varit på en liten tripp till Sthlm.
Vi åkte i tisdags, jag och älsklingen för att shoppa först på stan. Det var till och med för praktiskt taget första gången i mitt liv det blev en lyckad shopping för allt som jag provade passade, till och med ett par byxor! Det gjorde att jag var glad över byxorna och Joel var glad över att slippa ha ett hysteriskt fruntimmer.
På kvällen åt vi middag på en Grekisk restuarange på Söder för att sedan möta upp Heléne och Emanuel som visade oss runt på lite olika barer i Sthlm. Det var mycket trevligt : )

På onsdagen så gjorde vi som precis alla andra turister i Sthlm ( även alla Stockholmare var nog också där), vi gick på Skansen och gröna lund. Jag vart lite besviken på Skansen för jag trodde att dom skulle ha en massa olika roliga djur inte samma som dom har på Järv zoo men så fel jag hade. Dom hade till och med mindre än Järvzoo. Akvariumet var så klart jätte intressant men jag tycker det är lite lurendrejare att först måste du betala in dig på skansen och sedan in dit igen. Stackars barnfamiljer tänkte jag.
Gröna Lund gick knappt att röra sig på för det var helt sinnessjukt med folk! Vi köpte ett varsitt åkband men hann bara åka två karuseller och gå ett varv i skrattkammaren. Köerna var på minst en timme för ett åk på 30 sek. Men jag kan säga som så att jag skulle kunna stå i åtta timmar i kö för att åter igen få höra Joel I fritt fall. Nu vet jag hur han låter när han står inför döden iallafall, avgrundsvrålet.
Det lät ungefär som att han hade dött och trodde att han skulle till himmelen och möta Gud men då stod Djävulen där och vinkade hallå istället! : ) : )
Kvällen avslutades med att vi träffade Carin, Yngve och massa vänner till dom en sväng men vi var så trötta i benen och i huvudet efter att ha varit ute i solen hela dagen så vi åkte tillbaka till hotellet tidigt.

Igår gick vi i Gamla stan en liten sväng och kikade på slottet och regeringsbyggnaden. Precis som riktiga turister!

Tack min älskling för den här underbara semestern <3 Jag Älskar Dig!

Nu ska jag slänga i mig lite frulle och sedan vill jag nog åka till mamma en sväng. Har inte träffat henne på fyra dagar och det är då alldeles för länge. Sedan ska jag jobba ett monsterpass. 13.30 till 03.00. Men det borde ju inte vara något problem eftersom jag precis har vilat upp mig med semester. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar