söndag 3 november 2013

Ny vecka!

En ny vecka! Förhoppningsvis en lite roligare vecka än den förra då vi hade sjukstuga här. 
Nu är jag och Joel lite dåliga men det spelar ingen roll. Huvudsaken Lillgrodan mår bra och då kan man vara hur dålig som helst men ändå är det kalasfart här hemma! 

Har ni haft en bra helg? Det har vi. I Lördags åkte vi till Birsta och shoppade lite saker till bebisen samt nya skor till mig bl.a. 
Igår kände jag vilken nöt jag är som ens kom på den iden för fy vad ont jag har haft i fogarna efter det. Det är inte smart att åka till Birsta för en heldag med shopping när man har foglossning, det ska jag verkligen komma ihåg. 

Igår var vi bara hemma och myste, satte upp en hylla i köket och städade. Senare kom Niklas och Frida på middag. Trevligt! 

Den här veckan har vi inte så mycket planerat förutom att på onsdag är det BVC dags för Leo och då även dags  för en spruta. På torsdag ska jag på MVC och kolla till kotten. Jag gruvar mig för att väga mig. Men, men det är bara ta det för vad det är! ;-) Tur för dom som tycker om mig att det finns så mycket av mig ;-) 

Jag såg i helgen att VÄLDIGT många var ute på partaj i helgen och jag är så avis. Jag längtar efter en utekväll, jätte mycket! Men det är en tid kvar tills det blir något sådant men oj så kul när det är dags! 
Jag längtar efter en utekväll med kompisar med också med Joel. Gå på dejt, vara kär och dricka lite för mycket vin <3 men det kommer! 
Det är hemskt underbart att vara gravid också men 9 månader är låååång tid, även om den här graviditeten har gått hemskt fort måste jag säga. 
Sen hoppas jag att amningen ska funka den här gången. Jag ammade aldrig Leo men hoppas det går bättre den här gången! Gör det inte det så är inte det någon sak heller för ersättning ger också friska, pigga barn! :-) 

Nu är det frukostdags här hemma innan vi packar oss iväg till kyrkis! 
Vilken toppen grej det är alltså. Så otroligt fina människor som jobbar där och alla människor är välkomna. Det är kul för barnen som får sjunga, leka, pyssla och fika samt att det är kul för mammor och pappor att få umgås med andra vuxna och dricka lite kaffe. Jag har många vänner med småbarn men jag kan förstå att en föräldraledighet kan vara en ensam tid på sitt sätt också om man inte känner någon annan som är det. 
Och det som också är så toppen är att det är gratis så alla har råd och gå. Det är väl underbart att det finns något som inte styrs av pengar utan alla kan göra det! Ingen skillnad på folk där inte! 
Tummen upp för kyrkis :- ) 

Nu ska försöka slita min sin från Ylvis musikvideo. Frukosttime! 

Hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar