torsdag 31 oktober 2013

Innan du kom till världen

Bajsa, sova, äta, leka, bajsa, sova, äta, mysa. 

Kollar man tillbaka i min blogg så handlade den om saker som är långt ifrån sakerna den handlar om idag. 
Idag handlar den om saker jag inte hade en aning om då och den handlade då om saker jag inte har en aning om idag.

Jag satt precis och läste en konversation om hur singeltjejer utan barn stör sig på mammors statusuppdateringar som handlar om deras barn. Dom kan inte förstå vad som är intressant med det. 
Nä ni, det kunde inte jag heller. Inte för allt i världen. Jag kunde nog inte ens föreställa mig något mindre intressant. 

Idag är sånt intressant för det är mitt liv. Hela mitt liv handlar om en liten kille som precis har lärt sig säga att han heter Leo. En liten kille som man kan fråga -älskar du mamma? Och han svarar mmm, nickar med huvudet och springer sen mot mig för att lägga sina runda, knubbiga små armar om halsen på mig. 
Idag kan jag inte tänka mig något mer intressant och framför allt VÄRDEFULLT. 
Klart jag inte förstod innan att det skulle kunna vara så stort. Jag trodde inte ens det fanns sådana här känslor. 

Det låter så klyschigt men ni singeltjejer utan barn kommer själva sitta där sen när ni har en liten kille som lägger armarna runt er hals och förstå att allt med honom är intressant. 

Fast bajsvanor kan vi väl verkligen lämna utanför för vem vill veta det. Nä, det är lite too much information. 

Sen tänkte jag skita i den här tidsomställningen som vi gjorde i helgen. Jag ställer om klockan igen. Vilka är med mig? 

Idag ska vi få lunchbesök av min väldigt gravida svägerska. Mysigt ska det bli! 
Tänk att jag ska bli faster snart! Helt otroligt. 
LillPutte ska bli pappa. Min lillebror. Fantastiskt <3 

Nu är det frukostdags. Jag tror jag och Leo ska mumsa på varma mackor idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar