söndag 20 oktober 2013

Come Back

Hej! 
Hur mår ni alla? 
Jag har under en tid nu börjat sakna att blogga och blivit lite sugen att kanske ta tag i det igen. 
När jag även såg en vän som börjat blogga igen så slog det mig hur kul jag egentligen tycker att det är! 
Vi får väl se hur mycket det kommer hända här men kanske har jag något att säga som kan intressera någon någongång ;-) 

Vår största nyhet, som många redan vet är att 11 Januari är det beräknat att Leo ska bli storebror. En lillebror ska han få :-) Vi tycker att det ska bli så roligt för pojkarna att det är rätt så tätt mellan dom. Dom kommer nog ha mycket skoj tillsammans, även mycket bråk kan jag tänka mig ;-) 
När Leo låg i magen så kändes det som att jag var gravid i 500 år och jag tänkte den här gången att 9 månader är lååååång tid och Leo kommer hinns bli så stor innan nästa kommer. Det tar jag tillbaka nu. 9 månader när man redan har en liten kotte går för fort och han är fortfarande min lilla bebis, kommer förmodligen vara det också för alltid, även när han är 25 ;-) 

Men mer om den här graviditeten kam vi ta i ett annat inlägg :-) 

Så ska vi kanske ta upp den stora frågan i vårt liv som bloggen handlade en del om när jag slutade blogga förra gången. Sömnen! Hur sover vi? 
Det var riktigt illa ett tag och jag fick åka till en läkare när jag hade sovit endast 9 timmar på 5 dagar. 
Leo sover bra på nätterna nu, visst att man får ploppa in nappen några gånger per natt ibland men han sover till 04-05 ungefär. 
I September skulle jag börja skolan igen efter sommarlovet och jag var så stressad över det. Somnade 23.30 varje kväll och vaknade 02.10. Låg sedan vaken fram tills Leo skulle upp och då var det bara flina, kliva upp och se glad ut. Man kan bli knäpp för mindre kanske. 
Iallafall så träffade jag en läkare och det hade jag redan räknat ut själv att stressen över skolan på universitetsnivå samtidigt som jag tog hand om en liten bebis som inte vill sova hade lett till att jag led av svåra somnstörningar. Jag har nu ett uppehåll från skolan på 1 år och det är så skönt. 
Gick det att gå tillbaka i tiden så skulle jag aldrig ha börjat skolan när jag egentligen skulle ha varit bara mammaledig. Men det är lätt att vara efterklok ;-) 
Nu mår jag bra iallafall, jätte bra! :-) 

Mer om det här kan vi också ta en annan gång! 

Nu ska jag duscha, äta frukost med min lilla kille och sen ska vi ta en förmiddag på kyrkis tänkte vi! 

Ha en toppen dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar