måndag 21 oktober 2013

Baby 2

Man ska aldrig säga något högt. Säger man något högt så ändrar det sig ofta. Igår skrev jag till er att vi sover så bra på nätterna ( bra för att vara oss ;-) men inatt har vi varit vaken mellan 23.30-02 sen vaknade vi strax efter 05. 
Jag är så trött, så trött. 
Men det är minsann inte Leo utan han har ätit kex framför barntv och sprungit runt här som världens gladaste lilla kille och delar med sig av det. Man kan inte bli annat än världens lyckligaste när man får dela sina dagar med honom. 
Älskade barn som jag älskar dig, hur trött jag än är <3 

Men idag tänkte jag berätta lite om min nuvarande graviditet. :-) 
Den har varit jätte enkel. Är det såhär det kan vara så kan jag vara gravid många gånger till. 
Jag tror dessvärre inte Joel håller med för det första 12 veckorna hade jag ett fruktansvärt humör och hade humörsvägningar som inte var av denna värld. Jag kände mig som en vulkan på väg att explodera hela tiden. 
Efter det så har jag mått precis som vanligt. 
Jag kände tidigt bebisen röra på sig och jag fick mage fort. 
När jag var i v.25 så hade jag gått upp 4 kg, nästa vecka ska jag på MVC igen och se hur det ändrats sig. 
Jag hoppas att jag ska klara mig på samma kilo som med Leo, helst mindre såklart ;-) 12 kilo gick jag upp med honom. 

Dock har jag haft otroligt mycket sammandragningar den hör gången. Vi fick åka in på förlossningen en kväll då jag hade haft sammandragningar konstant i 3 dygn. Jag kunde inte ens ställa mig upp utan att det kom. 
Det var i v.24 har jag för mig. 
Det har varit bättre sen dess fram till förra veckan då det kom tillbaka och jag även hade ett väldigt tryck neråt. Det kändes som att allt skulle ramla ut mellan benen på mig. Mycket läskigt känsla. Det har gett med sig iallafall. 

Eftersom jag mår så bra så passade jag på att storstäda hela huset i söndags. Hela dagen tog det. På kvällen kände jag av lite foglossning och idag, två dagar senare kan jag inte gå normalt. Äckliga,vidriga känsla foglossning är. Ni som inte haft det kan nog inte föreställa er. Det känns precis som att man ska dela på sig och gå i två delar vid höften. Som att benen ska fortsätta åt varsitt håll. 
Idag ska jag ta det väldigt lugnt och hoppas det blir bättre. 

Vi funderar på namn till lillebror, just nu är vi överens om Viggo, kanske Liam. 
Leo skulle egentligen heta Viggo men talade om när han kom ut att han var en Leo så därför är jag inte lika stressad den här gången. Han talar nog om vad han heter. 
Joel vill helst Frank eller Ralf och det vägrar jag. Jag skulle vilja att det kanske är en Nilas men icke säger Joel. Inte lätt alla gånger att man är två om saken ;-)

I söndags gick jag och Leo även igenom hans gamla bebiskläder. Här hemma har jag nästan tjatat hål i huvudet på Joel att vi måste skynda oss att handla till bebisen!
Med Leo var jag nästan klar i v.12 ( ;-) ) och den här gången hade jag i v.29 köpt en vagga och en body, och en vagn såklart. En dubbel måste vi ha. 
Det är bara det att den här graviditeten har gått såååå fort att jag inte hinner med. Man hinner tänker jag men nu är det bara snart 10 veckor kvar! 
Iallafall så har jag tjatat helt i onödan då Leos kläder ser inte ens använda ut. Såklart vill jag ha nytt också men det där hålet i huvudet på Joel var ju kanske lite onödigt att jag tjatade till ;-) 

Ja det var nog allt vad jag kan komma nu. Det kommer mycket mer om det här senare, desto närmare vi kommer. 

Nu ska jag och Leo titta på lite musikvideor. Leo älskar musik och är en riktig discokille. Här visas inte Barnkanalen så ofta utan VH1 ;-)  

Vi hörs senare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar