fredag 17 december 2010

Sushi!

Mamma och Carola kom med super idén att vi skulle göra egen sushi! Vi är alla älskare av det men tyvärr så finns det inte någonstans i hela Hudiksvall där man kan äta det. Jo, så klart att det finns fryst på hemköp, inplastad i sjukhuscafeterian eller på det där Take Away stället inne på guldsmeden men det är inte vad jag söker.
Bara för att jag tycker om sushi så tycker jag inte att man ska behöva sitta och äta det ur en plastlåda, pappersförpackning som man tyvärr måste i den här stan om det ska bli något överhuvudtaget!
Den som lagades igår blev iallafall alldeles super : ) Vissa fick lite roliga former men det smakade lika bra för det. : ) Mamma hade till och med gjort egen ingefära, så gott!
Det här kan jag verkligen rekommendera folk att göra på en tjejkväll eller annan sammankomst för det var roligt också!

Karlarna var inte lika sugna på sushi som oss så vi, eller JAG gjorde en hemlagad pizza till dom och jag ska absolut inte glömma att berätta att Pappa sa att det var den godaste pizzan som har gjorts där. Tack! Jag har verkligen avancerat i min matlagning på en månad. Från en barnmatsburk till isterband och stuvad potatis som jag tänkte laga idag. Kanske har jag alltid kunnat men bara tyckt att det är så fruktansvärt tråkigt att laga till sig själv, sitta där och äta ensam. Men nu är jag ju inte ensam längre : )

Jag har nu en ledig helg framför mig, eller jobbar söndag natt men det stör ju inte helgen på något sätt. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Tror det blir en sväng på bockarna ikväll. Känner för det just nu iallafall. Sen blir det nog en massa hemmamys <3 Kan inte få nog!

Idag ska vi även boka en kryssning. Moster kom på att vi borde åka på nyårsdagen : ) Så roligt det ska bli. Man får ta det lite lugnt på nyårsafton eftersom bussen dagen efter går kl 10.00 men det blir nog inga problem för mig som alltid har tyckt att nyårsafton bara är ett enda stort ståhej. Skulle egentligen lika gärna kunna jobba, kvällen iallafall men sen på tolvslaget vill jag hemskt gärna stå i Joels famn så vi kan fira in det nya året tillsammans <3

Trevlig dag på er alla : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar