lördag 14 juli 2012

Det var en gång

Förr. Då när vi var mindre så bodde vi alla på Björkberg. Fyra små flickor också Ylva då förstås men hon bodde i ett hus en liten bit därifrån.
Så många minnen, så många bråk men ännu flera skratt.
I lördags så var vi samlade, fyra av oss i alla fall eftersom Emma Å var hemma med sin lilla bebis som hon precis har fått.
Jag och Emma W hade inte träffats på jag vet inte hur många år, kanske så
mycket som 8?
Saken är ändå den att dessa år spelar ingen roll för när vi har setts i veckan så är det som att hon alltid har suttit där i min soffa och druckit kaffe med mig, pratat om allt, genom allt.
Vänner kommer och går, så är det men vi björkbergs systrar vi består.

Och nu finns det en till generation av oss. Jag och Emma Å har fått barn med bara två månaders mellanrum och jag hoppas att Malva och Leo kommer finna samma trygghet i varandra som vi har.

Bästa ni <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar