torsdag 19 juli 2012

Skolan och LCHF

Hur mår ni alla?

Tiden bara flyger iväg och jag sitter och tänker att ännu en dag är till ända och sen slår det mig att det är veckor som går utan att jag ens hinner blinka.
Leo blir stor, växer och utvecklas. Han ger mig och Joel världens största lycka varje dag.

Jag har inte haft så mycket att skriva om på sistone för våra dagar har sett ganska likadana ut hela tiden. Joel är inne på sin fjärde semestervecka nu och vi har myst och myst i fyra veckor. Det har inte gjort oss något alls att vädret har enbart bestått av en massa regn för det gjorde det bara lagligt för oss att ha myskläder och sitta i soffan och titta på våran bebis hela dagarna.

Men så klart har jag även träffat en massa vänner och fikat flera gånger. Det är liksom det man gör när man är mammaledig, hänger. ; )

Mammaledig vet jag inte om jag är så länge till. Min tanke är att jag ska börja skolan nu igen i september. Jag ska prova och se om det går. Mamma kan ha Leo någon timme i veckan (om jag klarar av att vara utan honom, eller hon får väl helt enkelt sitta här ; ) och då pluggar jag stenhårt ( Blondie har faktiskt en ganska snabb läshjärna när hon vill ; ) och sedan har jag min bästaste bästa Helena som jag pluggar tillsammans med och då klarar vi allt.
Anledningarna till varför jag vill börja redan är många.

 Eftersom jag är student har jag en pissig mammapenning och även eftersom jag just är student så får jag inga pengar under sommarmånaderna när mina mammadagar är slut. Det leder till att jag kommer behöva jobba hela dom på ett sommarjobb när mina killar är hemma och myser, det vill jag inte.
Jag får ut en betydlig skillnad i summan av pengar om jag istället tar ut studielån och det leder till att jag sedan kan spara mina mammadagar och vara hemma med Leo ända tills han är ca 3 år. Han behöver inte gå på dagis en enda minut innan det om det skulle vara så att vi inte vill det.

Jag är 27 år i år och jag har två år kvar på min utbildning. Tar jag ett uppehåll så pratar vi genast om ca 3 år. Om tre år vill jag ha ett barn till ( helst inom tre år) och då är jag 30. Då ska jag vara hemma ett år och sedan börja jobba. Det känns som att det bara tar längre och längre tid allting och jag blir liksom aldrig klar.

Jag pluggar ju även på distans så jag behöver aldrig åka ifrån min familj förutom om jag behöver åka till Härnösand för en tenta eller så men då har mamma redan sagt att hon följer med så att jag även kan ha med Leo.
Vad skulle jag göra utan dig mamma?

Det är mycket att tänka på men ett försök är det i alla fall värt att göra.

Ja, nu till något annat. Nu SKA dessa extra kilon bort och idag har jag och Joel börjar på LCHF. Jag tror det kommer gå bra, speciellt eftersom båda gör det samtidigt. Det är alltid så lätt att trilla dit annars om den andra sitter och äter gotta. Joel försökte ett tag att låta bli bullar och kakor med mera men det är inte så enkelt när jag, kakmonstret ställde mig och bakade chokladbollar varannan kväll.
Man får ju äta en massa gott i den här dieten men uff så dyrt det blir! Nog för att jag säkert handlade lite utan att tänka efter så mycket i pris idag men kött och grönsaker är hemskt dyrt. Värt det i slutändan i alla fall när jag blir smal och läcker, I wish. Mohahaha!
Hemskt god mat äter man i alla fall. Idag åt vi rullader med ädelost, ädelostsås och sallad. Hade vi inte gått på LCHF hade vi säkert ätit korv och makaroner.

Joel är och fiskar så jag hade tänkt mig en myskväll med grodan men han bestämde sig för att sova redan runt halv nio.
Tror jag ska gå och lägga mig jag också. Kanske man får plats i spjälsängen så man kan ligga och snoosa på världens underbaraste lilla groda <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar