tisdag 24 juli 2012

Min lilla bebis :)

Är inte så liten längre. Igår var vi och vägde honom och vågen visade på stadiga 7080 g, det är inte dåligt för en 3 månaders bebis. Jag vet bebisar som är över 5 månader och väger mindre än honom!
Han fick även vaccin igår och jag var så nervös. Många hade sagt till mig att det värsta både för en själv och för dom är att man måste hålla fast dom, det behövde inte jag för bm tog ett ben i taget och första sprutan märkte inte ens Leo, av den andra så blev det gråt en liten stund. Det var lite jobbigt så klart eftersom det var första gången jag såg honom gråta av att han verkligen hade ont :(
Men det blev snabbt bra igen och han hade ingen feber eller ont igår, däremot så somnande han redan kl 1, jag försökte väcka honom vid 20 men han somnade hela tiden om och ville inte ha mat så han fortsatte sova till 04, han sov bort det onda!

Idag har jag varit ute och gått en massa, b la så var jag och mamma ute och plockade kantareller en sväng, mysigt men alldeles för mycket mygg!
Jag fuskade även liiiiite på min diet för mamma visade mig ett ställe med smultron och det tycker jag är olagligt att säga nej till så jag njöt av några stycken :)

Imorgon blir det först en dejt med Helena och sedan en fika på stan med Emma och Malva, toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar