lördag 21 juli 2012

Lördag kväll

Joel är och fiskar storgäddan och jag har tittat på Greys med lilla mannen nu på kvällen. Han var till och med vaken ända till 21.30, han kände nog på sig att mamma ville ha lite sällskap.
Helt otroligt vad vi är bortskämda med att Leo sover bra på natten. Han somnar oftast runt 20.00 och sen vaknar han tidigast 05.30. Är då världens gladaste bebis, flinar och pratar. Äter  och efter det brukar han somna om till kl 08 ungefär, han är dock väldigt noga med att det är på soffan vi ska sova då. Lägger man honom i sängen istället så brukar han bestämma sig för att det är bättre att vara vaken. ; )

I dag gick vi en promenad ner på stan för att Joel skulle köpa fiskegrejer. Jag tog även en snabb sväng in på Lindex eftersom Leo fyller 3 månader imorgon och då måste han ju få en present ; ) Ett par svarta nya byxor blev det, tjusiga killen.
Efter det gick vi till Putte och Elinas nya hus och myste där en stund. Dom var så bruna och fina så jag ska nog allt gå dit och låna en solstol någon dag. Morbror är nog mer än gärna barnvakt medans jag pressar en stund. Om inte annat så har även mamma en stor altan jag kan glassa på. Skulle verkligen behövas i allafall så blek som jag är, fast jag är ju egentligen nästan svart om man ska jämföra med hur jag såg ut när jag kom hem från förlossningen. Då var jag nästan genomskinlig och skiftade blått, helt sjukt.

Dieten går bra. Enda problemet är att vi nog inte får i oss tillräckligt med fett för både jag och Joel blir hungriga hemskt fort, idag har jag klarat mig bra och jag tror att det gör mycket att jag har grädde i kaffet. I dag åt vi spaghetti och köttfärsås ( stekt vitkål fick föreställa spaghetti) och det gick i alldeles utmärkt. Imorgon blir det kokoskyckling och jag älskar kokos så det ser jag hemskt mycket fram emot.

Något annat att se fram emot är till lördagen nu som kommer då jag ska på Hudikkalaset med mammagruppen. Det ska verkligen bli skoj. Jag önskar bara att jag kunde hitta en super snabb bantningsmetod så att jag blev smal och fin tills dess men det kommer nog inte ske. : ) Men det kommer, det kommer får jag hoppas.

Något att inte se fram emot är att på måndag ska Leo få sina tre månaders sprutor. Det är bra att han ska vaccinera sig men klart att det gör ont i mig om han skriker, har ont och blir ledsen. Jag är mamma åt honom så det SKA göra ont i mig. Älskade lilla bebis. Joel har tagit ledigt från jobbet och ska följa med, min styrka i livet <3

Nej nu ska jag nog titta på ett till avsnitt av Greys och sedan ska jag lägga mig och lyssna på andetagen från den här lilla smurfen!

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar