söndag 6 januari 2013

Äntligen vardag igen!

Det har varit helt fantastiskt att få ha Joel hemma i 16 dagar nu och jag och Leo saknar honom så klart nu när han är tillbaka på jobbet men oj så skönt det är med vardag igen!
Jag blir lätt så slö när Joel är hemma och vill sitta hemma och mysa. När jag och Leo är ensamma går dagarna så mycket fortare eftersom jag då gör allt med honom och vi har våra rutiner och sådär.

Ja, slö kan man kalla det. Jag skulle så stort göra klart en uppgift till skolan nu när Joel var ledig. Ja visst vad bra det gick, eller så inte. Jag får snällt sitta på kvällarna den här veckan ändå, precis som vanligt. Jag tror faktiskt att det är så att jag jobbar bättre under stress. Jag har aldrig lyckats göra klart något i god tid före, jag kan inte planera då, blir för mycket tid liksom. Aja, det var det.

Vi försöker få Leo att sova i egen säng just nu. Vi kan inte sova alla tre i samma för vi får inte plats. Första försöket så grät Leo något fruktansvärt så jag gick sönder. Jag plockade upp honom på en gång. Jag skulle aldrig göra som vissa säger och följa metoder med att låta honom skrika. Jag kan bara hålla med Leos farmor, man ska inte behöva skrika sig igenom livet. Nej, då trängs jag hellre eller vi löste det så att Joel sov på soffan i två nätter så jag fick lite mer plats i sängen. Men igår kväll hände det!
Nattningen har varit ett styrigt moment över huvudtaget ett tag men igår så bara la han sig i mina armar och somnade bums när vi satt i soffan! Det har inte hänt sedan han var typ 4 månader!
Vi la han då i sin säng och där sov han till kl 02 då han fick mat och komma till oss. Så det går framåt och jösses så mysigt det var igår att få somna i Joels famn igen, underbart!

Säkert tråkigt för vissa att bara läsa om hur vi sover men när man har en bäbis så kretsar livet runt det. Får man sova så klarar man allt, får man inte sova så klarar man fortfarande allt men inte med ett humör som är på topp.

Måndag och vad händer? Jag och Leo hoppas på en fika med mormor på stan men blir det inte det så tar vi en städ dag tror jag och kanske en promenad! :)

Vi avslutar med en bild på att Leo även ville sova tuppis i min famn igår, båda ska också tilläggas. Lycklig mamma blev jag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar