måndag 7 januari 2013

Måndag!

Nu är måndagen snart till ända! Jag ligger just nu på soffan med en sovande Leo bredvid mig. Jag är bänkad för Sveriges mästerkock som börjar idag. Jag ÄLSKAR matlagningsprogram :)
Jag älskar också att laga mat och äta den. Idag hade jag ingen lust med något avancerat så jag gjorde något så enkelt som mamma scans köttbullar, potatis och påssås, fyyyy så tråkigt det var att äta. Smakade ingenting så det gör jag inte om.

God lunch fick jag i alla fall idag. Mamma bjöd mig på Hot chili också tog vi en runda på stan. Det var så skönt att se folk efter alla dessa helgdagar vi har suttit inne och ugglat.

Pluggat har jag också gjort nu. Jag var nervös eftersom jag inte gjort något när jag tänk och vi haft veckor på oss att göra uppgiften men det var inget att vara orolig över. Jag satt en timme och är typ klar. Det känns som maskineriet uppe i skallen har börjar funka igen. Ett tag trodde jag att jag hade tappat varenda hjärncell under förlossningen men det verkar som att skolcellerna bara legat i dvala ett tag, eller ja.. Ett jävla bra tag skulle jag nog kunna påstå. Jag kan inte säga annat än att jag hade aldrig klarat den här terminen utan Helena. Underbara människa. Ingen har någonsin gjort så för mig som du gör <3
Tack <3

Problemet för mig nu har varit att jag liksom inte har kunnat fokusera på flera saker samtidigt i skolan eftersom jag måste 100 procent fokus hemma samtidigt. Vi måste t ex boka vart vi ska skriva tentor, utan Helena så hade jag skrivit varenda tenta i Haparanda ungefär.
I allafall så är jag nu jätte glad att jag ändå gjort den här terminen. Hade jag inte gjort det så skulle det snart vara dags för Leo att börja dagis och mina mammadagar skulle ha varit slut. Det är jag så långt ifrån redo för som man kan vara. Jag skulle aldrig klara det ännu så hur jobbigt det än har varit så har det varit värt allt.
Jag kan vara hemma länge till med min bebis :)

Nu, Sveriges mästerkock! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar