söndag 13 januari 2013

För dig eller för mig?

Hello, Hello!
Måndag igen. Fy vad fort helgerna går och sen är det flera dagar man ska sakna Joel när han är på jobbet :(

Igår gjorde jag något som är otroligt olikt mig i allafall! Mamma skickade och frågade om jag ville följa med på Birsta. Nej, men det går inte tänkte jag först. Utan mina killar?
Nu är det väl vissa som blir upprörda men jag skrivet bara om vad jag känner, tycker och gör!
I allafall så har jag inte förstått det här med egentid som så många pratar om. Egen tid? Jag har väl inte minsta lilla behov av att någonsin vara ifrån Leo! Nej, det tror jag inte alls på att jag skulle ha ett behov av fast jag inte erkänner det för mig själv.
Sen så ska man så klart göra saker som man tycker är roliga och det är inte alltid Leo kan följa med på allt och då måste han stanna hemma men jag skulle aldrig kalla det för att det är något jag behöver. Jag behöver bara honom, punkt slut.

Men i allafall så följde jag med till slut och köpte en massa saker till Leo, så klart.
Det var faktiskt skönt att strosa runt där och luncha i lugn och ro. :) så det var kul!

Något annat! Jo, nu ni har fröken irriterat sig på något på Facebook. Eller irriterat sig kanske man inte ska kalla det för men jag har uppmärksammat något. Jag tycker det är hysteriskt roligt med människor som stör sig på vad andra lägger ut få fb. Foton, status eller vad det nu är.
T ex så var det någon för någon dag sedan som tyckte det var tjatigt att se andras barn hela tiden så bad sina vänner sluta lägga upp bilder varje dag.
Låt mig skratta. Ha, ha, ha!
Tror människor på allvar att någon överhuvudtaget har sin fb för andras skull än sin egen? Tror någon på allvar att det jag lägger upp är för någon annans skull? Eller att du lägger upp något för någon annans skull.
Nej ni.
Jag t ex lägger upp bilder på mitt barn för att jag tycker att jag har världens bästa och vackraste barn, det vill jag så klart visa upp och oj så bra man mår när andra skriver att han är så fin. Det var ett exempel.
Folk som stör sig på att andra vill visa hur duktig dom är. Ja, vi människor funkar faktiskt så att vi vill ha uppmärksamhet och höra att vi är duktiga. Någon som har städat hela dagen och skriver det på sin status har ett behov av att höra att de har varit duktiga.
Inte en enda människa har ett behov och skaffar sin fb och uppdaterar sin status, sina bilder osv för att det ska vara roligt för någon annan.

Hmm, vad ska jag skriva idag....? Undra vad Micke eller Mona skulle vilja höra....? Nej, jag har städat hela dagen så nu ska jag minsann ha uppmärksamhet för det också.
Micke och Mona får väl skaffa sina egna saker som de tycker är roliga!

Idag är det snor kallt så vi blir inne. Kom på kaffe den som vill vett ja :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar