fredag 16 november 2012

God morgon lördag!

Inatt sov Leo hela natten igen. Natten till igår var den första på länge, länge och det hade börjat kännas på mig.
Även om Leo inte är uppe och är ledsen på natten så har jag i snart 7 månader vaknat för att ge nappen gånger elva, vaknat 5 gånger per natt av att jag är rädd att han slutat andas fast vi har ett andningslarm och de sista 2 månaderna har lilleman också börjat äta på nätterna igen. Det tar på en att aldrig sova ostört en hel natt.

Det som nog tagit lite hårt på mig i slutet är nog att jag aldrig sagt att man blir trött av att ha en bebis. Leo är det underbaraste som finns och en otroligt snäll bebis så jag tyckte hela tiden att jag har det så bra, jag HAR det verkligen bäst också men för det så kan jag bli trött.
Förra veckan var jag hemskt trött och en dag gick jag hem till mamma ( fast jag själv är mamma idag så vill jag ingen annanstans än till min mamma när jag mår dåligt), grät en skvätt och sa att jag är så trött, jag vill sova en hel natt bara. Så fort jag sagt det så kändes det lättare.

Och nu har jag fått sova två nätter. Underbart! Joel tar så klart också Leo på nätterna men jag är hans mamma så jag vaknar av minsta lilla pip han gör. Älskade lilla bebis.

Imorse klev Joel och Leo upp så att jag kunde ta sovmorgon men kl var ca halv åtta och inte kan man somna om så sent. Ni ser ju... Halv åtta är rena rama sovmorgon för en bebismamma ;)

Vad händer idag? Jo, vi ska till mamma för att få en bra plats så att vi kan städa bilen. Vi köpte en ny bilstol till Leo igår och vi vill städa innan vi sättet in den. En maxi cosi blev det, hon på affären rekommenderade den.
Kl 16 blir det middag hos Joel pappa!. Kvällen kommer nog bestå av lördagsgodis och filmmys med min kille. Min kille som har varit min kille i 2 hela år imorgon, men mer om det tar vi imorgon.

Här får ni en bild på hur våra morgnar ser ut nu för tiden, jaga liten bebis ,)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar