tisdag 6 november 2012

Halsjävel

I natt har Leo varit vaken i två timmar och jag har varit vaken i stort sett hela tiden för jag har haft så sjukt ont i halsen.

Jag är så less på sjukvården nu att jag väckte Joel och var ledsen inatt.
För några veckor sedan var jag på Hc för att jag har så mycket vätska fortfarande i kroppen sedan graviditeten. Jag har som knölar på fötterna och jätte ont om jag sitter ner för mycket. I alla fall så kommer jag till en läkare som inte pratar svenska typ överhuvudtaget och vi kan inte alls kommunicera. Han trycker lite på min fot och säger att vi ska ta prover på sköldkörteln ( struma ). Jag försöker förklara hur illa det är, jag har ont och kan inte ha strumpor på mig osv.
Hur mycket har du gått upp i vikt senaste året?
När han frågar det har jag Leo på armen och jag säger att ja, det är ju en del eftersom jag varit gravid!?

Ingen hörde i allafall av sig om några provsvar.
Igår när jag kom dit för att titta på min hals. Jag kan inte ens svälja saliv på nätterna utan måste spotta.
Han sa att vi ska ta halsprov och sköldkörtelprov!????
Men jag har ju tagit det för en månad sedan och det visar tydligen inget eftersom du inte har hört av dig?
Han har ingen aning om vad jag pratar om och jag orkar inte ens försöka.

Jag får typ i mig en kopp the till frukost och lite middag nu. Jag kan inte svälja mitt eget saliv och jag fick med mig en flaska med munskölj hem.
Det hjälpte inte ett skit, inte ett skit. Apa vad less jag är.

1 kommentar:

  1. BYT TILL Varvet!! Jag är supernöjd med den HC. Har Anders Lång som familjeläkare. Han är dessutom väldigt känd för att vara en superbra barnläkare=)

    Tycker synd om dig gumman! Krya på dig!! Kramar Jonna

    SvaraRadera