torsdag 22 november 2012

Husköp!

Ja, det var det som jag satt och höll på. Vi har köpt oss ett hus! Ett nyrenoverat jätte fint, grönt hus i Iggesund. Aldrig hade jag väl trott att jag skulle flytta dit men man prioriterar och vill ha och se andra saker när man får barn antar jag.

Vi har ändå lite att göra för vi ska bygga om så att vi får ett stort vardagsrum nere men annars är det toppen redan! Någon tapet ska vi också byta ut så klart men sådant är bara kul!
I det som ska bli Leos rum är det nu en jätte fin fototapet på Nalle Puh och det kan ju inte bli mer perfekt! :)
Jag längtar så jag spricker!

Tänk... Jag har min underbara Joel, finaste ungen i hela världen och nu har vi köpt ett sådant fint hus. Jag är lyckligt lottad och tack, tack, jag är så tacksam för det!

Däremot så har jag fått någon jobbig grej för mig. Jag kan inte sova på nätterna! Jag blir tokig och nu är det en ond cirkel bara allt så nu går det inte alls.
Jag tänker på skolan hela tiden och att jag har en omtenta nästa vecka. Nu när jag sitter här på dagen så hör jag själv att det är ingen fara, det klarar jag men på natten så får jag detta till något så stort så jag vill spy av ångest. Sen på dagen så är det bra igen.
Leo har vaknat flera gånger per natt han nu också så med det plus min oro så har jag idag varit vaken i stort sett tre dygn. Jag somnar till, vaknar, somnar till, vaknar efter 20 min igen också håller jag på så där. Sjuk i huvudet känner jag mig. Jag är inte orolig över skolan på dagen men nu däremot så är jag orolig över om jag igen kommer få en sömnlös natt och då kan jag ju absolut inte sova när jag tänker på det! Knäppo. Kalla mig för knäppo.
Skit trött är jag just nu i allafall.

Så vad annars? Leo blir 7 månader idag så vi var på 7 månaders kontroll, han väger nu 9450 g och är 68 lång. Jag har en liten klump som jag bär omkring på här hemma! :) BVC pratade även om att det är dags att lära honom somna själv och jag vet inte vad jag tycker om det här riktigt... Varför liksom? Han somnar ju galant i min famn när han äter välling, varför ska små bebisar inte göra det? Jag fattar inte. Sen att man ska lära dom att sova själv... Leo sover med oss nu och inte tror jag att han vill sova med oss när han är 15 för det!
Jag bryr mig faktiskt inte om vart han sover, bara han sover! Men det är vi det! :)

Efter BVC så gjorde vi ett ärende i allafall och sen träffade vi Josefine och Morris för lunch och promenad. Morris och Leo är nästan precis lika gamla, Leo är bara 4 dagar äldre. :)
När jag sedan var på väg hem så kände jag att det var alldeles för länge sedan jag träffade Lotta så vi svängde in en stund där för lite kaffe och gofika ( som alltid hon har ), drottningen på att baka!

Det här blev ett långt inlägg det märker jag nu. Trött i huvudet blev jag av att skriva på telefon, vilket bara är positivt!

Men nu vet ni i allafall om mitt husköp :)
Vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar