fredag 25 maj 2012

Back to Basic

Det är hemskt roligt och otroligt vad kroppen och ens beteende kan förändras under en graviditet och sedan återgå till sitt normala jag igen.
Man blir även så förvånad när det sker för man hade liksom lärt känna den där nya människan som man ändå har varit under en tid.

T ex så kan jag berätta om dessa saker:

  • Jag satt en morgon och slevade i mig youghurt. - Men fy satan vad vidrigt det här kan jag inte äta!! Jag har aldrig tyckt om "sur" youghurt typ Yoggi utan ska jag äta så ska det var barnyoughurt utan bitar, Tigers eller liknande men när jag var gravid så skulle jag ha Yoggi hela tiden eller varför inte en skål med fil. Jag tjöjs ( Stavningen på den? ) idag vid tanken på det. 
  • Jag har blivit helt tokig i att dricka kaffe på morgonen igen som jag absolut inte har kunnat göra under grav. Nu är det bland det första jag gör på morgonen. Kan kanske också vara för att jag behöver koffein eftersom mina sömnvanor inte är riktigt likadana längre! ; ) MEN, nu kommer vi till det big no, no. Jag har redan tidigare skrivit om att jag hade väldigt svårt med röksuget långt in under graviditeten (jag rökte så klart aldrig) men ungefär i kanske 7 månaden så släppte det. Äntligen tänkte jag nu måste det vara över. Nej, nej. Idag känns det som att jag slutade röka igår, så röksugen är jag så nu ska jag för andra gången ta mig igenom det här. Denna gång blir det så klart svårare eftersom jag inte har någon inuti mig som skulle ta skada av att jag rökte en cigg ( eftersom jag självklart ändå inte skulle röka den där ciggen idag samtidigt som jag skjuter barnvagnen). Jag ammar inte heller så det hjälper inte för att övertala mig själv. Jag tänker i alla fall på att jag inte vill använda pengarna till att köpa något så onödigt utan jag vill lägga dom på Leo istället! Jag kämpar på!
  • Jag var tokig i äpplen och frukt överhuvudtaget men nu får jag åter igen ont i magen av det, speciellt äpplen. 
  • Matvanor och tider. Jag hade nästan som ett schema när jag var grav. och skulle äta. Åt jag inte på dessa tider så kräktes jag som en fontän. Igår så kom jag på mig själv halv tre på eftermiddagen att jag inte ens ätit frukost. SKÄRPNING, det här går man inte ner i vikt av.
  • På slutet så kunde jag inte ens tänka tanken på att ta mig hemifrån till Ica Håsta vilket tar kanske två minuter att gå. Jag hade ingen energi och ont överallt ( kommer ni ihåg ankan med gurkan i röven? ; ) men nu är jag ute på låååånga promenader hela dagarna och jag älskar det. Det tåls även att sägas att jag har aldrig rört på mig i hela mitt liv så detta är en ny men otroligt bra vana. It´s a keeper!
Kl 04 bestämde sig lilleman i alla fall för att vakna idag och vara uppe i ett tag. Vi somnade sedan om en sväng och sov till 08, skönt! Nu sover han så klart väldigt sött bara för att han har fått upp mig....
Jag tror vi ska ta en softardag och inte stressa utan poa på här hemma lite, ta en promenad senare och ikväll blir det middag i Trogsta! Tur för mig och Leo så slipper vi vara ensamma när pappan har åkt till Sthlm på motormässa (hemskt intressant) och inte kommer hem förrens sent ikväll.

Ut med er i solen och ha en underbar dag.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar