söndag 27 maj 2012

Världens farligaste facebook

Facebook har lett till att miljoner människor har fått nya vänner och fått kontakt med gamla. Facebook är otroligt bra på många, många sätt. Jag älskar facebook och att kolla den är bland det första jag gör varje morgon.

MEN

Facebook kan också vara väldigt farligt för det är inte så att det alla gånger för människor närmare utan det kan också vara så att det gör att människor helt enkelt glider ifrån varandra, om inte ännu värre och förlorar varandra.
Man ser att sin vän skriver att hon gör det och det, umgås med den personen och hon verkar må bra. Hon verkar ha väldigt fullt upp och jag är så glad för hennes skull.
Jag har också fullt upp så då gör det inget att jag inte hör av mig, jag ser ju på facebook att hon mår bra och det är det som är huvudsaken, att min vän mår bra.

Det farliga är att min vän har INGEN aning om att jag vet att hon mår bra för hon har INGEN aning om att jag brukar titta in på hennes facebook för att försäkra mig om att hon mår bra.

I själva verket är det så att min kompis sitter hemma och undrar varför jag aldrig ringer till henne längre, undrar hon inte hur jag mår?

Med dagens teknologi så är det en OMÖJLIGHET att inte ha tiden att höra av sig till nära och kära. Ett sms har vi alla tid att skicka eller ett inlägg på facebook.
Det behöver inte vara längre än ett hej eller att jag tänker på dig.

Vet din vän om att du tänker på henne och att det är viktigt för dig att hon mår bra?
Om inte så skriv det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar