måndag 21 maj 2012

Badet!

Nu har jag precis kommit upp ur ett bad, ett sådant där mycket härligt piss ljummet bad och endast så mycket vatten så att det når upp till halva låren när man sitter ner. Men det är det mysigaste baden någonsin för jag badade med Leo så klart.
Nu är jag även hal som en ål eftersom det inte blev tvätt med någon härlig duschcréme från Gucci eller liknande utan jag badade helt enkelt i babyolja och nu är både jag och Leo lena som babyrumpor.

När han var färdig så passade jag på att duscha varmt och lite längre än vad jag brukar hinna på morgonen när jag är ensam hemma och inte vill lämna Leo ensam mer en ungefär en fjärdedels sekund och helst inte det heller. Jag har i alla fall slutat med att stänga av duschen och lyssna om han gråter nu för jag kom till insikt med att står jag där med shampoo i håret så har jag ju inte direkt ändå tänkt att springa runt med shampoo i håret resten av dagen utan jag måste ju faktiskt skölja ur det. Det hade nog varit en fin syn annars idag om jag hade kommit med shampoot kvar i skallen idag när jag var på BVC.
Jag hann även raka benen  och det är ju ett big no, no annars för det finns det verkligen ingen tid till på vardagarna. Ett halvt ben kanske man skulle hinna med om man har tur.
Man kan ju ändå se det som så att man har fått ett nytt lördagsnöje, raka benen!

Ja, idag var vi på BVC och håll i hatten för jag har en son som växer så otroligt och mamman blir så glad! Han väger 4300, stora killen! Han ligger på normal kurvan nu, tidigare så gick han efter en annan eftersom han räknas som prematur (på två dagar!).
Efteråt gick vi hem till min lillebror och Elina och fick våfflor till lunch. Älskade fina människor. Det är något otroligt vad Leo är lik Putte. Jag ska försöka ladda upp ett kort på honom sen när han var liten så ska ni få se att Leo är en liten kopia av honom. Väldigt roligt!

Idag så bjuder jag också på en bild på min alldeles egna familj.
Jag är så lycklig, så lycklig!



Förresten, det är ingen av mina läsare som har 70 tals kläder att låna mig? Eller bara har tips på vad jag skulle kunna klä upp (ut) mig i ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar