lördag 29 december 2012

8 månaders maten

Nu har jag det jobbigt. Det finns ju så fruktansvärt dåligt utbud av 6 månaders maten så nu har jag köpt från 8 månader eftersom Leo är det nu. Men fy! Jag tycker han sätter i halsen och jag får panik. Vi mosar och donar men det blir ju så ändå så två gånger nu har jag tagit bort maten, jag är för nervklen.
Det är ju stora bitar också och tänder till att tugga med får han ju inte på länge, han har inte en enda ännu och inte tuggar man med framtänderna som ändå kommer först.

Tur att jag har många mammavänner som jag idag har skickat till för att få tips och råd. Ni är bäst!

Vi har lite sömnskola här hemma nu. Vi har haft det i tre dagar. Vi vill få bort att Leo vill vara uppe på natten så nu väcker vi honom och ger mat och badar efter han egentligen somnat för natten enligt honom, det kan ju vara så tidigt som 17.30 ibland.
Det går ganska bra... En natt vaknade han 05.00 och åt mat men somnade sedan om på en gång och sov till 07. Inatt vaknade han 04, åt och sov till 07.00 ungefär så han är ju i allafall inte uppe och leker på nätterna längre! :)

Idag har vi bara varit hemma i allafall, städat och pluggat! Social psykologi läser jag nu :)
Jag måste också berätta att jag är så överlycklig! Jag gjorde en omtenta för ett tag sedan som jag hade pluggat sååååååå mycket till men sen när jag fick den så kändes det som att jag inte klarade den och jag har varit hemskt ledsen över detta. I dag i allafall så gick jag in på mina betyg bara och där såg jag att jag visst klarat tentan!!!! Och ganska bra också!!!
En sten på 1000 kilo släppte från mitt bröst!
Det ska jag fira med ett bad och lite popcorn :)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar