måndag 17 december 2012

Blääh vilken helg!

Helgen är över och jag har överlevt. Igår trodde varken jag eller Joel att vi skulle få se dagens ljus.
Jag vaknade igår och sa till Joel att jag mådde illa. Jag också sa han och sedan låg vi i kräksjukan båda två.
Mamma fick hämta Leo då både jag och Joel nästan ramlade ihop när vi skulle göra en så enkel sak som att blanda gröt.
Jag klarar inte att vara ifrån Leo så det slutade med att jag inte bara var sjuk utan också grät hysteriskt över att inte min bebis var hemma. Aldrig mer.
Men jag vet att han har haft det toppen hos mormor och nu är han hemma igen. Kl 05.40 var jag uppe och ville ha honom. Här togs ingen chans att sova ut fast vi har sovit så lite på slutet.

Innan jag fick barn brukade jag i stort sett aldrig vara sjuk. Nu tycker jag att jag inte är annat men det är förmodligen att immunförsvaret blir sämre när man sover så dåligt. Jag har haft en väldigt stressig period nu också med magsjuka två gånger på en två veckorsperiod, två tentor och varit uppe i snitt 3 timmar per natt. Det tar på krafterna.

Nu är det nya tag i allafall! En ny kurs startat idag, social psykologi. Det tror jag blir riktigt skoj !

Och snart är det jul! Leos första! I lördags var vi på stan och handlade julklappar och julkläder till Leo. Jösses så kul det var att handla åt Leo! Vi hade tänkt att inte köpa så mycket eftersom han ändå inte förstår vad julklappar är ännu, vi har precis köpt en ny barnstol för flera tusen, han kommer få så mycket av andra och hans föräldrar har ju faktiskt köpt ett helt hus bara för att han kom till världen <3 men det blev mer än vad det var tänkt till goungen! :)
Dom har fått in barabapappa kläder på Albins! Det tycker jag var kul! :)

Mitt i det här inlägget tog jag och Leo en tuppis, mysigt var det!
Nu är det dock dags att ta tag i dagen. Jag ska kila ner och se om det finns någon tvätttid eftersom vi har ett berg av tvätt sen alla sängkläderna blivit bytta. Bort med sjukan från mitt hem!

Kram på er och hoppas ni håller er friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar